2007/06/06

Ikusmen urritasuna


Hezkuntza premiak ikusmen urritasuna duen ume baten kasuan:

  • Umeak jakin behar du zer den ikastetxea, zer egingo duen bertan eta nolakoa izango den bere ingurua ikasturtea hasi baino lehen.
  • Ikasturtea hastean, denbora batez itxaron beharko da eta pazientzia izan, integrazioa gauzatzeko, sostengua eskeini behar zaio umeari.
  • Familia eta eskolaren arteko erlazioa ona eta sendoa izan behar da (elkarlana).
  • Naturaltasunez jo behar dute gurasoek eta eskolak, berdintasuna nabarmenduz.
  • Beraien inguruneko lehenengo erreferentzia espazialak erakutsi behar zaizkie (gela, mahaia, aulkia etab.).
  • Ordena eta autonomia izango dira garrantzitsuena.
  • Pertzeptzioa bultzatu behar da (entzumena, ukimena etab.), eta baita sormena.
  • Hizkuntza oso zehatza izan behar da nahi duena eskatzerakoan edo adierazterakoan.
  • Adibideak ematea beharrezkoa da umeak ondo ulertu arte.
  • Disziplina arauak berdinak izan behar dira guztientzat.
  • Benetan beharrezko duen laguntza eskeini behar zaio umeari soilik.
  • Liderraren papera noizbait hartzera bultzatu, beste guztiek egiten duten bezala.
  • Komunikazio eta gizarte erlazioak ezinbestekoak dira.
  • Materialak eta informazioa bildu dezan gela osoa zeharkatu eta arakatzea proposatu ahal zaio.
  • Bere izenagatik deitu behar zaio, eta bere inguruan dagoena izendatzea ere egokia da berak dena ondo uler dezan.
  • Ez dago parte hartu ezin duen ekintzarik, laguntza behar izaten badu ere.

No hay comentarios: